Zespół Red Bulla mimo wyraźnej poprawy formy w stosunku do przedsezonowych testów nie przestaje wywierać presji na swojego dostawcę jednostek napędowych, firmę Renault Sport.
W wywiadzie dla oficjalnej strony F1 dr Helmut Marko zasugerował, że poprawę formy Renault zawdzięcza pomocy Red Bulla, którego inżynierowie wkroczyli w rolę specjalistów od programowania jednostki napędowej po tym jak jasna stała się powaga sytuacji podczas przedsezonowych testów.„Wspólnie z Toro Rosso i Renault zaczęliśmy współpracować, aby ruszyć sprawę do przodu” mówił Marko, dodając jednak, że najsłabszym ogniwem w bolidzie RB10 nada jest silnik.
„Jeżeli mielibyśmy lepszy silnik znowu bylibyśmy na szczycie. Aktualnie jednak mamy stratę około 80 KM i to po prostu niemożliwe.”
„Jesteśmy ograniczeni do tego co mamy, gdyż nie możemy powiedzieć: hej, od jutra będziemy używać silników Mercedesa, gdyż nawet gdyby oni nam go dali, bolid jest zbudowany wokół układu napędowego Renault.”
Marko zdradził także, że zespół Red Bulla w Malezji musiał korzystać z oprogramowania silnika przygotowanego na wyścig w Australii, gdyż nowe oprogramowanie nie pracowało poprawnie w Sepang.
Przedstawiciel Renault Sport przekonuje jednak, że jego zespół jest już gotowy na poczynienie kolejnych kroków do przodu w Bahrajnie.
„Pozytywną rzeczą jest to, że w przeciwieństwie do Melbourne nie jedziemy tam z długą listą poprawek, a raczej z rzeczami, które mają dostarczyć więcej mocy i osiągów w Bahrajnie” mówił Remi Taffin.
W wywiadzie dla telewizji Sky Helmut Marko zasugerował, że Red Bull chce wziąć w swoje ręce także odrobienie starty wynikającej ze słabej prędkości maksymalnej generowanej przez RB10.
„Próbujemy wszystkiego co tylko możliwe, aby rozwiązać deficyt prędkości na prostych bez wpływania na prędkość pokonywania zakrętów” mówił Marko. „Muszę przyznać, że w tym względzie robimy postępy.”
31.03.2014 11:47
0
Boję się pomyślec co bedzie jak rozwiążą wszystkie problemy...
31.03.2014 11:53
0
Znów będą dominować ;)
31.03.2014 12:38
0
Go RBR, czekam na wasz powrót na czołowe miejsca, niech dokopią tym mercedesom :D
31.03.2014 12:41
0
macie silniki jakie macie, wiec nie płakać i do roboty
31.03.2014 12:43
0
I tak się właśnie stanie. I jeśli mam być szczery, mnie to cieszy.
31.03.2014 12:49
0
sądzę, ze Merc kontroluje sytuacje z rozwojem swojego silnika i nie pozwoli zbytnio się zbliżyć RB do nich, Jak RB wykrzesa więcej mocy z silnika, oni pójdą o krok dalej, tak więc obstawiam Merca jako zwycięzcę w obu klasyfikacjach na koniec. (a czasy okrążeni będą się systematycznie zbliżać do zeszłorocznych, może nawet na niektórych torach je skrócą ?? )
31.03.2014 13:59
0
Jeśli Ricciardo zacznie kończyć wyścigi przed Vettelem, to już nie będę miał nic przeciwko dominacji RBR.
31.03.2014 14:03
0
Bardzo dobra wiadomość:) w Bahrajnie ich jeszcze nie dopadną ale myślę że od Monaco beda na szczycie:)
31.03.2014 16:01
0
Usunięty
31.03.2014 17:05
0
Heh rbr mysli ze tylko on sie rozwija zrobili postępy ale inni w miejscu nie stoją .
31.03.2014 18:06
0
Skąd oni wiedzą ile koni ma silnik Mercedasa ?
31.03.2014 18:13
0
Niech się cieszą z tego co mają ....... Bo silnik Ferrari wydaje się również tracić wobec Merca , a dodatkowo jest spasiony ..... :/
31.03.2014 18:33
0
@11 Rudolf50: Przyznal sie kiedys Lauda w rozmowie z Helmutem w niemieckiej telewizji, poza tym szacuja pewnie po predkosciach na prostej.
31.03.2014 18:33
0
Dzięki takiemu obrotowi sprawy wyścigi w tym roku zaczynają być ciekawe. Dominacja Mercedesa byłaby nudna, gdyby nie możliwość jej przełamania przez RBR. Oczywiście Mercedes też nie zasypia gruszek w popiele, więc liczę na ciekwe akcje podczas następnych wyścigów. :)
31.03.2014 18:46
0
Ja tam pozostaje wstrzemięźliwy. W 2015 roku oczekiwać będę wiele. Teraz przede wszystkim ciągłego rozwoju. No i unikania wpadek. :))
31.03.2014 19:48
0
redbul mercedes a co z maclarenem i ferari
31.03.2014 20:37
0
wobz- możesz rozwinąć swoją "myśl? " Użyj np. interpunkcji żebyśmy wiedzieli co masz na myśli ;)
31.03.2014 21:00
0
Jak RBR rozwiąże wszystkie swoje problemy, to będzie koniec sezonu i dwa tytuły Mercedesa.
02.04.2014 20:11
0
Jaką RBR ma alternatywę? Nie sądzę, aby Mercedes i Ferrari udostępniły swoje jednostki napędowe RBR, więc chcąc-nie chcąc są skazani na współpracę z Renault.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się